auto of scooterrijbewijs?

Ik ben bijna 16 jaar. Ik wil al heel lang een scooter, maar nu is het rijbewijs voor een scooter heel duur geworden. Je mag vanaf november al je autorijbewijs theorie halen en al vanaf 16,5 je praktrijk. Op me 17e zou ik dan een me autorijbewijs hebben (dan mag ik wel alleen met iemand anders erbij autorijden) en dan mag ik gelijk scooter rijden. Welke is slimmer? Nu me scooter halen of op me 17e me autorijbewijs hebben en dan scooter rijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik zou voor de auto gaan.
En idd kan je met een auto rijbewijs ook gerust op een scooter stappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou voor auto gaan,
Ten eerste krijg je dan je AM rijbewijs dus voor snor en bromfiets.
Zoals je zelf al aan geeft is een AM rijbewijs zo duur geworden dat het eigenlijk niet meer loont om deze te gaan halen.
Ik zou de tijd om het te overbruggen gebruiken om door te sparen. Je auto rijbewijs is ook erg handig ivbm woon en werk verkeer aangezien je lekker droog zit, met de scooter zul je dan door weer en wind moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slimmer is om op je 17e voor je autorijbewijs te gaan. Dit bespaart je een hoop kosten die je weer kunt besteden aan een leuke scooter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil je er even op wijzen dat je op je 17e met je rijbewijs dan NIET op een scooter mag rijden om je dan onder de regeling begeleid rijden valt. Vanaf 18 mag je wel met je autorijbewijs op een scooter rijden. Voor jou is het dus of een autorijbewijs en dan helemaal geen scooter rijden of scooter rijden en wachten met je autorijbewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor de scooter gaan, want met dat andere rijbewijs moet je toch met begeleiding, en das niet echt leuk om op school met je vader te komen ;) ik ga ook voor een scooter en ik ben in januari 16.5 maja hoef tog geen auto..