Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik beginnen met het leren van mijn scootertheorie?

Hallo,

Ik sta op het punt om mijn scootertheorie te gaan doen, nu vroeg ik me af wat nou de eerste stappen zijn die ik moet doen.
Moet ik nu eerst bij het cbr een plaats voor een theorie examen reserveren en dan leren? Of misschien andersom?
Ook vroeg ik mij af waar ik dan moet beginnen met mijn theorie leren... Ik bedoel... Boeken online kopen? Naar een rijschool gaan? Moet je een cursus volgen?
En zo zit ik vol met vragen..
Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe je alles moet plannen en waar je alles moet kopen en doen?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
700

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn zoon heeft een aantal maanden geleden zijn scooterrijbewijs gedaan. Hij heeft het zo gedaan. Eerst zorgen dat je een actueel leerboek voor scooterrijbewijs hebt.(wij konden er één lenen van een vriend , je kan ze lenen bij de bieb(zijn meestal oudere versies of je kan er 1 kopen. Daar zit meestal een cdrom bij met oefen examens, je kan ook op internet googlen Daar zitten ook verschillende sites tussen waar je kan oefenen (b.v.http://www.brommerexamens.nl/exam.php)
Dus ik zou eerst gaan leren als je dan denkt ik weet het aardig goed dan kun je je opgeven via rijschool of via cbr reserveren; http://www.cbr.nl/1114.pp.
Als je dan geslaagd ben dan kun je een rijschool voor scooter zoeken en die zal een afspraak voor je maken voor je praktijk examen.
heel veel succes met het behalen van je rijbewijs.
(mijn zoon had theorie in 1 x maar helaas moest hij 2 x voor zijn praktijkexamen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, het is helemaal duidelijk, hartstikke bedankt voor je reactie!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding