heb het zelf vroeger ook gedaan. bij goed weer is het heel leuk werk. bij slecht weer echt een heel stuk minder.

Basisloon is niet hoog. je moet het dus van de fooien hebben. het rare is echter dat mensen bij mooi weer meer fooi geven dan bij slecht weer. kennelijk heeft het met het humeur van de klanten te maken, dat met mooi weer beter is.

veel bezorgbrommers zijn tegenwoordig uitgerust met een navigatiesysteem, dus zoeken naar het adres is er niet meer bij.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan behoorlijk goed ermee verdienen, vooral vanwege de fooitjes die je krijgt.
Als je veel ervaring heb met je scooter, is het ook best wel makkelijk.

Af en toe waar je een beetje moeite mee kan hebben, is het zoeken van de weg naar je bezorging. MAar dit went van zelf wel na een tijdje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel gevaarlijk, een vriend van me is vorige maand aangereden en die is nu in de hemel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb anderhalfjaar bij New York Pizza gewerkt, het salaris valt vies tegen, zeker als ik het vergeleek met vrienden die bijvoorbeeld bij de Albert Heijn oid werkten, het voordeel is wel van het werken bij een goedlopende pizzeria dat de fooien goed zijn, meestal meer fooi per uur dan m'n uurloon. Ook had ik hele toffe collega's en werken op zomerdagen is ook heel lekker. Alleen de winters waren zwaar en pijnlijk.

@ AlphaLimaSierra

Klopt precies haha dat was ook mijn theorie, op mooie dagen waren mensen vrolijker = meer fooi. Ook de vrijdagavond was mooi.