Mogen bromfietsen op een fietssugestiestrook rijden?

Zo'n oranje strook waar geen afbeeldingen van fietsen op staan bedoel ik dan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja, alle verkeer mag daaroverheen, dus ook bromfietsen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De rode kleur heeft geen wettelijke betekenis. Wanneer de strook alleen rood is, zonder fietssymbool, dan wordt de strook (in Nederland en in België) officieel fietssuggestiestrook genoemd, en kunnen andere voertuigen er ook gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Iedere bestuurder dient zoveel mogelijk rechts te houden, dus de bromfietsbestuurder is het zelfs verplicht. En dat geldt ook voor automobilisten.

Je zal er nooit voor bekeurd worden als je het niet doet, maar de verplichting bestaat wel (RVV artikel 3).