Ik heb een scooter en hij pakt geen volgas, en als ik rem, wilt hij uitgaan. Wat kan het probleem zijn?

Het is een Kymco agility 16 inch.
Dus als ik rem dan hapert hij en komen knallen uit de uitlaat! En hij heeft ook een choke of iets dergelijke? Electrice start doet het helemaal niet meer (deed het zelden nu helemaal niet) en kickstarter pakt hij moeilijk. Is het iets met bougie? of accu?
Kan iemand me helpen?

Bedankt,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Het zou de bougie kunnen zijn. Wat je even moet doen, is met een bougiesleutel de bougie los maken. (Pas op, als je brommer net gelopen heeft kan deze heet zijn, laat hem niet vallen, want dan breekt het porselein)

Kijk dan even of er een stukje koolstof in de bovenkant van de bougie zit als dit zo is, moet je dat er even uitpeuteren. Dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

Als dat het niet is, houd ook meteen mijn kennis op...
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geld dit voor heel mijn probleem, of alleen electrice starter?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Als je bougie vies is, zou dit een reden kunnen zijn dat je brommer gas terug neemt, niet volluit wil rijden, en wil afslaan. Het zou misschien kunnen werken bij de starter, maar ik denk het niet. Ik vind het wel vreemd dat je kickstarter ook slecht werkt. Dus dat zou op een ander probleem kunnen duiden. Als je brommer lang heeft stilgestaan, zou het kunnen dat hij slecht wil starten, omdat er dan benzine aan koekt. Maar je zegt nergens dat dit zo is, dus ga ik er van uit dat er iets anders aan de hand is. Het zou je accu kunnen zijn, dat verklaart waarom hij niet met de knop wil starten. maar je brommer zou ook zonder accu gewoon moeten kunnen starten met de kick. Dus de accu is niet de reden dat de kick niet werkt.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Overigens, er is een manier om te testen of je bougie het wel doet. Maar dan is het handig om er een 2e persoon bij te hebben. Je trekt de stekker van de bougie af, en draait de bougie los.
Dan steek je de bougie in de stekker. En je houd deze vast bij het rubber van de stekker, en je houd de bougie tegen het ijzer van het blok aan waar de bougie normaal in zit. Iemand anders probeert om de brommer te starten. Dit kan natuurlijk niet, omdat de bougie geen kontact maakt. RAAK DE BOUGIE ZELF NIET AAN ALS JE DIT DOET! Alleen vast houden bij het rubber van de stekker. Maar je kan wel zien, of de bougie normaal vonkt. Doet hij dit niet, is hij kapot, en kan je een nieuwe kopen €7,50 tot €10,- als hij het dan weer niet doet, weet je dat er een ander probleem is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu ik mijn scooter liet rusten dus liet paar uren stilstaan deed hij het weer goed! Met goed bedoel ik kickstarter pakte hij in 1á2 keer maar electrice niet. Maar wanneer ik mijn lichten aanzet krijg ik exact de zelfde problemen wat ik zojuist had opgenoemd. Dit is volgens mij echt iets met accu? Mijn maat zei dat het een kortsluiting is o.i.d. de zekering niet goed of oud? accu oud?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank

Andere antwoorden (2)

als er knallen uit je uitlaat komt heeft dit 2 oorzaken .
je ontsteking is niet op tijd dus dit houd in wanneer je cdi een stroompje doorgeeft maar de zuiger is er nog niet of die is er bijna klopt het plaatje niet .

optie 2 is een massa kabel dan gaat de scooter ook stotteren , Probeer een een kabel te leggen gewoon box draad of iets dergelijk tussen je blok en je frame .
Het beste van je blok naar je - pool van je accu .

hierbij zou het probleem opgelost moeten worden .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk de 4 tikt versie neem Ik aan zo.

Laat de kleppen stellen en het sloffen zal voorbij zijn, tevens zal hij dan beter oppakken.

Vwb het starten, dit kan aan verschillende dingen liggen.
- paar hij de accu op? Zo nee spanningsregelaar vervangen
- is de accu nog goed? Laad hij niet ondanks voldoende laadspanning?
- krijgt het startrelais spanning als je de knop indrukt?
- gaan je belichten nog aan? Remlichtschakelaars...
Als laatste, kapot startrelais?