Blijft mijn snorfietsje nog geschorst?

Ik ga een snorfietsje krijgen, een (blauw kenteken) vespa ciao. Maar helaas heb ik mijn rijbewijs nog niet behaald en moet ik nog even enkele weekjes wachten hierop. De snorfiets is momenteel geschorst. Maar blijft hij dat ook als hij netjes is overgeschreven op mijn naam? Of moet ik heb dan opnieuw schorsen etc? Het is natuurlijk niet nodig om nu die maanden verzekering te betalen voor niks.

Het beste antwoord

Als je een geschorst voertuig koopt dan wordt schorsing meteen opgeheven.
Dus als jouw snorfietsje voorlopig in het schuurtje blijft moet jij het opnieuw schorsen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Je kunt het herkennen aan de papieren die je krijgt. Deze komen te staan op de naam van de koper, die daardoor verzekeringsplichtig wordt.