Hoe krijg ik krassen van mijn matzwarte Vespa weg?

Mijn scooter heeft lichte krassen op zijn kappen door een val.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was om deze krassen eraf te halen én dat het zijn kleur behoud.

Het gaat om een matzwarte Vespa LX 50.

Spuiten bij dealer kost €600+ vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.1K
fremar
7 jaar geleden
sticker op kleven?
paulus811
7 jaar geleden
Hele dunne krasjes krijg je er met een goede polijstmachine wel uit, maar hier zie je de grondverf doorheen. En waar geen verf zit, kun je het er ook niet 'in poetsen'. Bij de meeste scooters zijn de panelen van kunststof en links en rechts afzonderlijk gemonteerd. Helaas in dit geval is de kap van metaal en links en rechts aan elkaar gelast en in zijn geheel gemonteerd. Ik heb zelf een Vespa en deze onlangs laten spuiten vanwege eenzelfde soort schade. Zelf prutsen maakt het meestal alleen maar lelijker. Mijn Vespa is wel all risk verzekerd, dus kwam er met de kosten voor het eigen risico vanaf.

Antwoorden (1)

Als ze niet te diep zijn polijsten met de machine met een scratch remover. En afwerken met een lakstift. Mochten ze te diep zijn dan word het overspuiten met kans op kleurverschil.