Ik hoor van mensen als je boven het jaar 2000 geboren bent dat je dan niet mag scooter rijden met een autorijbewijs en daarvoor wel. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
45.2K
Amadea
7 jaar geleden
Je kunt dan überhaupt geen autorijbewijs hebben, want daar moet je minstens 17 jaar voor zijn. Aangezien we nog in 2016 leven...

Antwoorden (1)

Op de voorlichtingssite van de rijksoverheid staat nier niets over vermeld. Als jij na 1 januari 2000 geboren bent en je haalt t.z.t. je auto- of motorrijbewijs, dan wordt het AM-rijbewijs automatisch bijgeschreven.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Met het bijgeschreven AM-rijbewijs mag je zelfstandig op een scooter of een brommer rijden, er hoeft dus geen begeleider achterop mee.
Bij mijn weten zijn de regels niet veranderd.