Kan iemand mij informatie geven over scooter leasen?

Hooi
Ik ben op dit moment 16 en wil binnenkort mijn scooter rijbewijs gaan halen
En ik wil graag een scooter leasen alleen wil ik hier graag wat meer informatie over maar ik kan niet veel op internet vinden zoals mag ik een scooter leasen als ik 16 ben en komen er extra kosten bij enz.
Ik hoop dat iemand mij hier wat meer informatie over kan geven
Groetjes S.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.8K
ronron1212
7 jaar geleden
Scooter lease is net zo iets als geld lenen. Als je je scooter rijbewijs hebt kun je met toestemming van je ouders een scooter lease. Mits je natuurlijk een inkomen hebt.
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.voordeelscooters.nl/scooter-lease/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Mits je natuurlijk een inkomen hebt." Is dat echte een voorwaarde? Ik bedoel, ik kan me goed voorstellen dat er ook ouders zijn die het willen betalen (hoewel kopen dan wellicht een gunstigere optie is).

Antwoorden (1)

Als je 16 bent moeten sowieso je ouders of verzorgers tekenen voor het lease contract omdat je zelf nog minderjarig bent.
Houdt er rekening mee dat leasen zo'n beetje de duurste vorm van huren is. Ik raad je aan om gewoon een 2e hands scooter te kopen bij de plaatselijke dealer en daar ook het onderhoud laten doen.