Er is een scooter omgewaaid tegen mijn scooter aan. Wie is verantwoordelijk voor de schade?

Het is gebeurd op een aangewezen scooterpakkeerplek door de gemeente, dit loopt schuin af en er staan altijd fietsen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

De eigenaar van een zaak is aansprakelijk voor de schade die deze zaak veroorzaakt. De eigenaar van de scooter is dus aansprakelijk (heeft niets met schuld te maken) voor de schade die zijn vallende scooter veroorzaakt aan de andere scooter. Hiervoor is hij verplicht verzekerd tegen wettelijke aansprakelijkheid.

De gemeente is niet aansprakelijk. Je moet zelf je scooter zo parkeren dat hij niet omvalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Plus !
Dat laatste zinnetje; daar draait het om !