Accu leeg van scooter, wat nu?

Het gaat om een 4 tact scooter. Kan de accu via startkabels en verbonden met de auto starten? Zo ja, welke van de twee accu's van de scooter moet hiervoor gebruikt worden? Er schijnt er één onder de voeten te zitten en één onder het zadel. Hoe kan ik bij de benodigde accu komen? De beschrijving van de scooter en de technische gegevens zijn zoekgeraakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
36.2K

Antwoorden (2)

Ik zeg druppellader gebruiken, ipv auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
dit zou ik ook zeggen, dus even de - corrigeren met een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg GEEN druppel lader gebruiken om een scooter op te starten... of denk je dat het met 500 mA lukt?:P
paulus811
12 jaar geleden
een druppellader is gewoon een acculader die nadat de accu vol is bijdruppelt om deze vol te houden bijvoorbeeld gedurende de winter als de scoot niet gebruikt wordt. En ja dat lukt kan ik zeggen uit eigen ervaring, duurt een nacht maar dan is de accu weer helemaal nokkie vol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je start je scooter ook niet op met een druppellader. Maar de accu een nachtje aan de druppellader en klaar (voorwaarde is wel dat de accu nog in goede staat is)
Vermits het een 4 takt scooter is (dus vrij recent) zal het wel een 12 volts batterij zijn. Best laden met een batterijlader. Deze kan je voor zo'n 20 euro kopen. Alvorens de lader aan te sluiten: controleer of de spanning overeenkomt met die van de batterij. Sommige laders hebben een keuzeknop 12 of 24 volt. 12 volt dus.
Zorg ervoor dat de rode draad op de + van de batterij aangesloten wordt, de zwarte op de -. Aan de meter op de lader kan je zien of de batterij geladen is.
Sukses.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je toch met startkabels werkt: let op polariteit (+ aan +, - aan -). Let er ook op dat je geen kortsluiting maakt met de rode draad en het chassis van de scooter, vermits autostartkabels nogal zwaar zijn voor een scooter.