Kan ik mijn brommer door mijn ouders laten verzekeren?

Ik heb dus een brommer, (Geel Kenteken, Helm) Maar ik heb wat rond gekeken op het internet..

Hierbij heb ik kunnen uithalen dat een verzekering voor mijn eigen naam (Ik ben 17) een stuk duurder is dan voor mijn ouders (46 Jaar)..

Mijn vraag is dus: Ben ik verzekerd als mijn ouders de brommer verzekeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja dit kan,
Maar let op bij sommige verzekeringen moet je bestuurders onder 25 jaar apart mee verzekeren.
Je kan ook je zelf als hoofdbestuurder opgeven wanneer je hem op je ouders naam verzekerd.
De verzekering is dan wel iets duurder maar niet zo duur als dat je hem op je eigen naam zou zetten.
Hierdoor ben je toch goed verzekerd en is de verzekering bijna net zo goedkoop.

Dit kan o.a. Bij de anwb bromfiets verzekering

Mvg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb bij de ANWB ge informeerd, het is bij hun mogelijk om de brommer door mijn ouder te laten verzekeren, echter kost het wat extra om Mensen onder de 25 mee te verzekeren. Maar lang ziet zo veel dan dat ik hem zelf zou moeten verzekeren. Super bedankt!

Andere antwoorden (2)

Je bent dan wel verzekerd, maar de kans is groot dat de verzekering je een boete oplegt, of minder uitkeert. Deze truc kennen ze al. Meestal staat dit ook in de verzekeringspapieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Premie hoger bij jonge bestuurders

Hierdoor is de premie voor een scooter hoger bij bestuurders onder de 24 dan voor oudere bestuurders. Veel ouders willen deze hogere premie omzeilen door de scooterverzekering op eigen naam af te sluiten en zichzelf als regelmatige bestuurder op te geven. Ook wanneer dit niet het geval is.

Dit is niet aan te raden. Ten eerste hanteren verzekeraars al een extra eigen risico wanneer blijkt dat iemand onder de 24 de schade heeft veroorzaakt maar tevens kan men de schade uitkering bij geval van fraude achterhouden.