Ik ben 16 en ben gepakt voor scooter rijden zonder rijbewiijs , wat is nu mijn boete? Ben 16

Ben 16 wat ia nou de boete?
Ben ik jonger of ouder dan 16?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
36.3K
ronron1212
10 jaar geleden
Zoals je al zegt je bent 16.

Antwoorden (3)

Slechts 230 euro

http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=10826,10819,10818,10817,3115#keuzes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Word die dan niet gehalveerd?
ronron1212
10 jaar geleden
Nee je bent 16 toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik ben 16 .
Dus die word gehalveerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, want je bent 16, onder de zestien wordt het dan gehalveerd neem ik aan.
Net als dat je op je 16e bier mag halen: niet pas na je 16e.
Op deze website http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1724 staat dit:

"Wat gebeurt er als je zonder rijbewijs op een scooter rijdt en de politie je aanhoudt?

Als je zonder rijbewijs op een bromfiets (scooter) rijdt, krijg je een boete. Deze boete
is € 230,-. Als je jonger bent dan 16 jaar, dan moet je de helft van deze boete betalen, namelijk € 115,-. Je mag dan niet meer verder rijden op je bromfiets, maar je moet lopen met de bromfiets aan je hand. Als je vaker een boete krijgt, voor het rijden zonder rijbewijs, dan kan de officier van justitie je een rijontzegging geven. Dit betekent dat je bijvoorbeeld een jaar lang niet mag rijden of rijles mag nemen."
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben nou jonger of ouder dan 16?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben ik ouder of jonger dan 16
ronron1212
10 jaar geleden
Je bent toch 16 zeg je dus gewoon 16.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Word de boete gehalveerd?
Antoni
10 jaar geleden
Kevin2707, jij bent 16 (zeg je zelf) en dus zal jij een boete moeten betalen van € 230,-.
Antoni
10 jaar geleden
Nee, Kevin2707, voor jou wordt de boete (helaas) niet gehalveerd, want je bent niet jonger dan 16.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien moet je zorgen dat je eerst de wet kent voor je iets illegaals gaat doen, dan had je al geweten welke boete je ging riskeren.
Wanneer je 16 bent ben je officieel op leeftijd om een brommer te kunnen rijden.
Wanneer de politie je aanhoud en je hebt geen rijbewijs maar hebt geen bijzondere manoeuvres onderdaan, krijg je een waarschuwing uitgeschreven en moet je doorlopen met je scooter aan de hand,
Bij de tweede keer krijg je automatisch een boete, ook moet je lopen met je scooter aan de hand.
Bij de derde keer krijg je een boete, word je scooter afgenomen en heb je kans op een rechtzaakzitting.

Verdere informatie kan je vinden in de boetebase van het Openbaar Ministerie.
een jaar geleden