Mijn scooter (45km) staat buiten in de winter. Ik heb er een motorhoes overheen gedaan. Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

De motorhoes hoort neerslag en vorst tegen te gaan, maar moet ik met nog meer dingen rekening houden zodat mijn scooter niet kapot gaat?

(En is het schadelijk om de hoes over een gloeiend hete uitlaat te hangen?)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik blijf er wel mee rijden, circa 2 a 3 dagen in de week en dan 40 km per dag (20 km heen/20 km terug)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou de hoes niet over je hete uitlaat hangen. Je heb kans dat de hoes smelt en dat er gaten in komen. Vedder als je de scooter tegelmatig gebruikt is er niet veel aan de hand. Zou je de scooter een paar maanden niet gebruiken haal dan je accu er uit en zet die binnen, desnoods aan een druppel lader.

Buiten hetgeen er al eerder is gezegd is het zinvol je scooter te beschermen tegen roest door pekel. Een hete uitlaat en een hoes is geen goede combi. Voor wintertips zie bron;

Bronnen:
http://www.motozoom.nl/magazine/klussen/wi...

wat er niet tussen staat is dat het raadzaam is om op droge dagen de hoes eens geheel te verwijderen om condens onder de hoes tegen te gaan.

Buiten de hoes om , kan je ook : De uitlaat invetten met silicone spray ( pekel vreet aan je scooter ) Alle kappen in de wax zetten . alle bouten en schroeven met wd40 inspuiten zodat deze niet gaan roesten . succes ermee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100