Ben gevallen met bromfiets door een auto, wie draait op voor de schade?

Het was groen licht, ik reed op een fietspad met mijn brommer rechtdoor en wilde doorrijden. Een auto (die in dezelfde richting reed) wilde rechts afslagen, maar maakte geen aanstalten om te stoppen.

Hij maakte dus een manoeuvre, maar heb hem kunnen ontwijken door een noodstop te maken, maar door mijn noodstop ben ik ten val gekomen. Hij heeft geen materiële schade.Heb foto's en hij staat al met 1 wiel op het fietspad..

Heb naar de politie gebeld omdat die man lastig deed, hij wou het aanrijdingsformulier niet invullen en reageerde arrogant. Hebben dan uiteindelijk toch het aanrijdingsformulier ingevuld met de politie.

Hier is een vergelijkbaar kruispunt: http://imgur.com/NDlLw0r

=> Kan iemand zeggen of ik in fout ben, of hij? Of moet ik gewoon voor mijn eigen schade opdraaien?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hij is fout. Hier geldt namelijk: rechtdoor op dezelfde weg heeft voorrang. (Daarnaast heb ik zelf ook precies zo'n scooter ongeluk gehad, en toen was de tegenpartij schuldig :) Dus formulier invullen, duidelijk laten zien dat jij rechtdoor ging en de auto rechtsaf en dan zal de verzekering je schade vergoeden en dat weer van de verzekering van de tegenpartij claimen.

-Het is slecht dat je verkeersregels niet weet, want net wat bovenstaande persoon zegt : rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Als je gaat scooter rijden moet je natuurlijk wel op de hoogte zijn van deze regels. -Je zegt dat je met je brommer daar reed. Een bromfiets hoort op de rijbaan te rijden en niet op het snorfietspad. Zoek dus even goed uit of jij zelf wel de juiste plaats op de weg had!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100