Mijn grootte is 1m50, is een Aerox dan wel geschikt voor mij?

Heej, ik ben een meisje van 17, ben 1m50. Nu krijg ik van mijn ouders een brommer zodat ik niet meer met de bus hoef te gaan en ben altijd al geïnteresseerd geweest in een aerox. Enkel heb ik bang dat hij uit eindelijk niet goed zal zijn vanwege de hoogte van de brommer en het gewicht. Is het mogelijk hem te verlagen en zou het voor mij haalbaar zijn? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Hey,
Het beste is dat je op voorhand eens gaat probeeren bij een dealer.
Wanneer je er gaat opzitten moet je met je voeten of toch zeker een groot deel van je tippen aan de grond kunnen en dat de brommer recht en stevig tussen je benen staat.
Voor het rijden zelf zal het in mijn ogen zeker geen probleem geven want het gewicht speelt dan geen grote rol.
Bij het verlagen van de brommer kan het wel zijn dat het rij gedrag veranderd, kan zowel negatief als positief.

Ik zou zeggen gewoon gaan testen en proefrijden en je niet vastpinnen op een type en merk, je gevoel moet vooral goed zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb hem gekocht en ben er heel tevreden over, moet een beetje van mijn zadel schuiven maar dat gaat prima! heel erg bedankt

Andere antwoorden (1)

een aerox is niet heel zwaar. een stuk minder zwaar dan bijvoorbeeld een vespa. qua hoogte zijn bijna alle scooters gelijk (behalve de sym mio). Ga een keer bij de dealer langs en probeer het even. ik denk dat het moet lukken.