Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Olie rond het voorwiel van me tomos snorfiets, hoe kan dat?

Er zit op het voorwiel rond het midden heel veel olie. Hoe kan dit ?

Bij de foto daar waar je die zwarte streepjes ziet zat een dikke laag maar heeft me vader nu weggehaald

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ik de foto goed bekijk zie ik dat de olie uitgewaaierd is over het wiel. Dit probleem heb ik onlangs gehad met mijn Yamaha Neo's scooter. Deze olie komt uit de schokdemper van je voorvork. De oliekeerringen zullen vervangen moeten worden en de schokbrekers moeten weer worden afgevuld met speciale olie.
deze revisie aan beide schokdempers kostte mij €120,--
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hallo ik denk dat TegenXinnig gelijk heeft ik ben van oorsprong monteur van alles waar een motor in zit , ik heb m,n papieren voor scooter/motor/auto/vrachtwagen en fietsen.ik werk voor mezelf en de laatste tijd doe ik bijna alleen maar scootertjes opfokken voor die jongelui, en iedereen die weet dat ik niet die hoge manuren vraag. ik vraag wat moet ermee gedaan worden zeg m,n prijs en klaar.ik reageer omdat er maar op 2 plaatsen olie of smeer uit een voorkant kan komen ja misschier rem vloeistof wat bv ook zou kunnen. goed ik hoop dat je er wat aan heb heb je meer vragen laat maar weten gr rico
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje

Andere antwoorden (1)

Hallo

Als het echt een olie achtige substantie is geweest dan vermoed ik dat het van voorwiel lager aan die kant van het wiel het ?! Stofhoesje lek is en dat het vet er uit gelopen is ,
Wat het lager smeert

Dat houd in dat er een nieuw lager in moet !

Ik zou ze gelijk allebei tegelijk vervangen als ik jou was
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding