Waar ik kan ik controleren als er op mijn framenummer een kenteken is afgegeven?

hoi waar ik kan ik controleren als er op mijn framenummer een kenteken is afgegeven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Contact opnemen met de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kun je op je kentekenbewijs zien, het framenummer op het kentekenbewijs moet hetzelfde zijn als het nummer op je frame.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je geen kentekenbewijs en/of zit er geen kentekenplaat op de scooter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb namelijk een ander kenteken er op zitten en wil graag weten ook via de laatste cijfers of te wel de meldcode als er een kenteken bij hoort ze hebben namelijk een framenummer van andere scooter er op gelast en ik wil alleen nog maar eerlijke spullen hebben omdat ik er namelijk dagelijks mee naar mijn werk toe moet en niet het risico wil lopen dat die afgepakt wordt mvg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt dit dan alleen maar na laten trekken door de RDW,maar de kans is groot dat je scooter gestolen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nou ik heb ze dus vanmorgen gebeld zoals iedereen mijn aan raadde en blijkt dus dat het frame nergens staat geregistreerd er is nog nooit een kenteken voor afgegeven dus nu op zoek naar het nl goedkeuringstype en dan als snorrie laten keuren zonder gezeur officiele papieren er bij en goan met die banaan echt dankjewel mensen al had ik dit zelf ook al in gedachten mvg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een gedoe hè?
Dan maar laten keuren,weet je zeker dat je zonder vrees rond kunt rijden,er zijn wel de nodige extra kosten aan verbonden. Ik ben benieuwd of je de verkoper hierover nog iets laat weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt is 180 euro zit alles bij behalve kenteken zelf en ben er achter gekomen dat er op dat frame booit een kenteken is afgegeven mvg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En ja ik heb het laten weten maar hij wist het ook niet heeft hem zo gekocht en aangezien hij niet gestolen is en nog nooit een kenteken heeft gehad stap ik biet naar de politie mvg

Antwoorden (1)

Als je een scooter koopt met een kenteken ga je het framenummer op de scooterpapieren en het framenummer op het frame vergelijken.

Indien deze nummers gelijk zijn is er niks aan de hand. Als ze niet overeenkomen is het wellicht een gestolen scooter.

Hier kan je het controleren
https://ovi.rdw.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor bij het beenschild zit de originele framenummer daar is een stuk plaat van de baotian opgelast met daarop dat framenummer achter bij de buddybak zat een mooi plaatje vast gepopt met popnagels en daar onder zit dus ghet originele framenummer behorend bij vivacity klopt want ik heb het nagetrokken met de aangifte papieren van mijn ouwe vivacity snor het eerste gedeelte klopt alleen de meldcode is anders en nu wil ik dus weten als bij het framenummer origineel van de vivacity een kenteken hoort of niet en als ik zo blijf rijden is dat illegaal ik hb hem namelijk elke dag nodig voor me werk enzo gekocht kwam er achter bij scooter zaak mvg