Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Brommerband gerepareerd met spuitbus, hoelang kan ik rijden?

Hej,

Nadat er een nagel in m'n achterband van m'n brommer zat hebben we die opgeblazen en gerepareerd met een spuitbus waar er een soort van schuim inzit.

M'n brommer heeft een binnen en buitenband.
Ben van plan om de buitenband niet te vervangen maar de binnenband wel.
Zal deze maandag bestellen bij de brommerwinkel en pas dan in het weekend kan een maat van me de binnenband vervangen.

Nu, mag ik wel zolang rijden met deze (tijdelijke) oplossing.
Het is in principe hetzelfde spuitbusje dat er nu in auto's ligt als je pech hebt. En deze mensen zeggen dat je DIRECT naar een garage moet om de band te laten vervangen.
Naar mijn weten hebben auto's geen binnenband denkik?

Nu, kan ik met m'n brommer een weekje rijden met deze tijdelijke oplossing als ik ongeveer 10km per dag rij?

Dus in totaal zo'n 70-80km?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
967
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Auto's geen binnenband??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Deze oplossing is echt bedoelt als noodoplossing, over het algemeen voldoet dit repareerschuim wel om nog een aantal tientallen km's te rijden. Alleen is dat meer bedoelt om van de 'plek des onheils' naar huis te komen... of daar waar je je wiel gaat of kan laten repareren.

Je zou het een aantal dagen kunnen proberen maar hou er rekening mee dat het niet voldoet en je langs de kant van de weg komt te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding