Een Scooter of een auto?

Ik ben nu 15 en wordt volgend jaar dus 16, toch zit ik te twijfelen of ik een scooterrijbewijs zal nemen of dat ik zal wachten en dan voor een autorijbewijs ga. Ik zou graag een antwoord van jullie willen gebaseerd op feiten!
Ik moet ermee naar de binnenstad *weinig parkeerplek*
Naar m'n sport
En naar School.

Nou vraag ik me dus af, wat goedkoper is en tegelijk beter. Ofwel wat zou geschikter zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk altijd maar zo.
Als je je rijbewijs hebt op je 17e moet er wel iemand bijzitten.
dat betekent dat diegene ook net zo goed kan rijden....
dus lekker ook mooi je scooterrijbewijsje halen;)
heb ik zelf ook. ik ben sinds mei 16 en begin in januari met de auto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal je autorijbewijs en ga daarmee scooter rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je gaat fietsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet meer zo dat je autorijbewijs ook voor je scooterrijbewijs geldt? Ik "kreeg" mn scooterrijbewijs bij de theorie van mijn autorijbewijs ongeveer 4jaar terug.

Het beste antwoord

Wachten voor een auto natuurlijk. Dan hoef je maar 1x een rijbewijs te halen, kan je altijd nog een scooter kopen als je niet in de binnenstad kunt parkeren. 2e hands auto's zullen niet zoveel meer kosten over 3 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hoe doe je het nu, ik neem aan fietsend.
als je het fietsen echt beu bent, dan gelijk gaan voor je scooterbewijs. het is goedkoper dan een auto, minder problemen met parkeren. maar je kan er niet ver mee komen. als je geld en tijd genoeg heb ga dan voor je scooter. anders lekker nog 1 jaartje wachten tot je rijbewijs.

ik heb gewacht tot me rijbewijs, vond zo scooter niks, binnen mij stad kon ik ook overal komen met de fiets. scooter werd je alleen maar lui van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als je het kan betalen neem je toch lekker een scooter
gemak dient de mens,en als je een scooter rijbewijs hebt is je auto rijbewijs ook makkelijker te halen.
Dan ben je al op de hoogte van alle borden en verkeers situaties
12 jaar geleden
Ik ben ook 15, ik wat geinformeerd. en je mag vanaf je 15,5 je theorie doen, dan mag je op de dag voor je 16 verjaardag praktijd volgen. Ik heb een deal met mijn ouders. zij betalen mijn scooterrijbewijs. en ik ga dan werken als pizza bezorger en betaal het binnen een half jaar terug.
Met mijn auto. dat betalen zij als ik tot mijn 18 niet drink. en rook!
Dit gaat tot nu toe goed. ik neem gewoon een cola.

Ik zou allebij nemen, is altijd handig.

GR
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een auto koopt zou ik een dodge charger 7,2 liter kopen. Dan heb je in ieder geval geen liters te kort