Heb een opgevoerde scooter van marktplaats gekocht, kan ik hem verzekeren?

heb een opgevoerde scooter van marktplaats gekocht, nu is mijn vraag kan ik hem laten verzekeren (want hij moet een WA verzekering hebben)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

ja, natuurlijk kan en moet je hem verzekeren. dat kan gewoon telefonisch geregeld worden, zonder dat de verzekeringsmaatschappij naar de brommer zal kijken.

hou er echter wel rekening mee, dat er in geval van een ongeval wel naar de bromfiets gekeken kan worden door de politie. verzekering heeft meestal in de polisvoorwaarden omschreven staan, dat schade veroorzaakt met opgevoerde brommers niet gedekt is. beste kun je dus brommer weer gewoon standaard laten maken, zodat hij niet meer te hard loopt.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Scooterverzekering opgevoerde scooter

Het opvoeren van je scooter heeft gevolgen voor de scooterverzekering. Zo’n scooter kan immers een gevaar op de weg zijn. Niet alleen voor jou, maar ook voor je medeweggebruikers. Neem je deel aan het verkeer met een opgevoerde scooter, dan is dat strafbaar. Eventuele schade die je dan veroorzaakt of oploopt, is niet gedekt op de polis. Voorkom problemen en zorg ervoor dat je scooter voldoet aan de wettelijke vereisten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ben ik verzekerd als mijn brommer is opgevoerd?
Nee. Een opgevoerde scooter of bromfiets is niet verzekerd. Veroorzaakt u met uw opgevoerde scooter of bromfiets schade aan anderen, dan is de verzekeraar wettelijk verplicht die schade aan het slachtoffer te vergoeden. Maar vervolgens zal de verzekeraar die schade op u verhalen. Uiteindelijk draait u dus zelf op voor de schade. Bovendien kunt u rekenen op een boete van Justitie.
10 jaar geleden
Hoi ja tuurlijk kan dat daar word niet naar gevraagd,ik heb een bromscooter een runner met 180cc maar is gewoon verzekerd maar bij een ongeluk zal je wel problemen krijgen.dus zorgen dat je geen brokken maakt.verder heb ik een motorscootrer 150cc met motor kenteken(dus motor rijbewijs ) en mijn runner loopt harder dan mijn motor succes