Waarom houden brommer/scooter rijders vaak 1 voet bij de grond?

Dat is toch gevaarlijk? Als je niet oplet blijft je voet achter een uitsteeksel haken en breekt of verrekt die!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien iets met stabiliteit ?

Het beste antwoord

Zal een cobinatie zijn van in hun ogen comfort en stoerheid. Is mij ook op gevallen dat sommige scooterrijders dit doen en het zijn vaak dezelfde types. Vaak hebben deze heren nog meer vreemde trekjes zoals helm niet goed op ed. Je hebt gelijk dat het gevaarlijk kan zijn. Het is gewoon niet slim, om zo te rijden.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Heren? Ik zie toch echt ook dames die dit doen!
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Ik wou de vrouwen even een keer uit de wind houden, maar ook van dit geslacht zijn er idd mensen die zo rijden. Wat betreft het woord heren; lees dat liever als mannen en jongens of desnoods opgeschoten knapen, want vaak zijn het helemaal geen echte heren.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik doe het ook wel eens...als er sneeuw of ijzel ligt in de winter, verder nooit.

Andere antwoorden (2)

Dommigheid en niet weten wat de gevolgen kunnen zijn. En als ze het wel weten: Dat overkomt mij toch niet....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, dit heeft niks met dommigheid of eveneens stoerigheid te maken. Soms dan is het fijn om te weten met wat voor type wegdek je te maken hebt (vooral in de winter) en door de zool van je schoen over de weg te laten glijden kan je dit voelen. Uiteraard moet je uitkijken dat je nergens tegenaan slingert met je voet omdat je dan je voet of erger je been kan breken. Ik rij zelf motor en brommer en het is soms in de bocht ook wel eens fijn om je been uit te steken (zelf doe ik het voor mijn balans).