Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik controleren of mijn brommer te snel rijd?

Beste,

Ik heb een 2dehands brommer gekocht (dax zhenhua) en op mijn snelheidsmeter komt als ik op mijn hardste rijd dat hij 60 km/uur rijd. Ik wil liever niet met een opgevoerde bromfiets rijden vanwege de hoge boetes,... Hoe kan ik controleren of deze effectief te hard gaat ofdat het gewoon aan de snelheidsmeter ligt? Indien hij te hard gaat, hoe kan ik hem dan laten begrenzen en hoeveel gaat dat kosten? Ps: Hij rijd harder als ik de choke dicht zet... weet niet hoe dit komt en ofdat het er iets mee te maken heeft.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Robbe 16 jaar

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
NavigatieAPP op je slimfoon zetten en kijken watvoor snelheid die aangeeft...!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hmm, probeer als het kan een andere snelheids meter te kopen en te vergelijken. 60 kilometer voor "een brommer" is niet te hard en niet te zacht. Het licht eraan wat voor brommer het is. Als je het niet zeker weet, gewoon naar de dichtstbijzijnde fietsen/brommersinkel gaan.
Hopelijk heb ik je hiermee geholpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
gewoon en digitale fietskmteller monteren, dan zie je een realistischere snelheid. Mijn scooter ging 95km/h, op fietsteller 72km/h...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding