Is mijn schakelbrommer standaard illegaal?

Ik heb een Orion RX50, deze gaat standaard op de teller 61 met een beetje geluk. Hij is helemaal standaard nog. Maakt dit uit op rollerbanken? Ik heb gehoord dat de teller afwijkt met +- 10km/h op de RX50. Ik zou graag wat meer power willen hebben door de ring uit de gasschuif te halen maar ik wil wel zeker weten dat hij legaal blijft(ik wil graag meer acceleratie)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
LeonardN
6 jaar geleden
Als de brommer daadwerkelijk 61km/u op de rollerbank test, dan heb je en een boete en een WOK-status te pakken. Dat deze zo standaard is afgeleverd maakt niks uit.

Antwoorden (3)

" k zou graag wat meer power willen hebben door de ring uit de gasschuif te halen"
Meer power betekent ook dat je harder kunt, ik zou het lekker zo laten. Wil je meer acceleratie? Neem lessen op een motor en haal je motorrijbewijs.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, althans als je brommer op de rollenbank ook 61 aangeeft (of beter gezeg 57km/u en harder), krijg je een boete en een WOK-status.
Dat de brommer zo uit de fabriek komt, heeft de agent geen boodschap aan. (als dat een excuus zou zijn, zegt iedereen dat, en zijn er fabrikanten die zo gaan leveren).
Toegevoegd op 10 maart 2018 11:51: tekst
6 jaar geleden
Ik zou eens je topsnelheid meten via gps signaal. Gewoon een appje op je mobiel downloaden. GPS SPEED. Dan kom je meer in de buurt van de echte topsnelheid. De teller heeft het 9 van de 10 keer fout. Ik had ook een brommer die 60 km/u aangaf. En de gemeten snelheid bleek 47 km/u te zijn.