Hoe oud moet je zijn voor het halen van een brommer rijbewijs?

Wat is de minimale leeftijd wanneer je kan beginnen met je brommer rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Je mag met je theorie examen beginnen als je 15,5 jaar bent, maar praktijkexamen afleggen mag pas als je 16 bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet minimaal 16 jaar zijn. Je dient hiervoor het brommerexamen te behalen. Het examen brommer is een theorie-examen. Je krijgt 50 vragen aan de hand van verkeerssituaties op een grote TV-monitor. Hiervan moet je er minstens 44 goed hebben. Het gaat zowel om ja/nee-vragen, meerkeuzevragen als open vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als toevoeging, natuurlijk moet je ook een praktijk examen doen!