Als je rijbewijs is ingevorderd, mag je dan nog wel brommer/snorfiets rijden ?

Naar aanleiding van een stukje "Wegmisbruikers" gisteravond.

Daarin waren twee mensen die wegens snelheidsovertredingen hun rijbewijs (tijdelijk) kwijtraakten, en in de periode tot ze die terug hadden, geen motorvoertuig meer mogen besturen. Logisch.

Nu heeft iedereen die boven de 18 is en een rijbewijs heeft, automatisch een 'bromvergunning' zonder daarvoor een separaat bromfietscertificaat te hoeven halen. Maar mag je onder je roze papiertje (pasje tegenwoordig) in een dergelijk geval nog wel op een brommer of - nog eenvoudiger - snorfiets of Spartamet rijden ?

Weet jij het antwoord?

/2500

nee met een ingevorderd autorijbewijs mag je niet meer de weg op met een ander voertuig waarvoor een rijbevoegdheid rijbewijs nodig is. Dit heb ik daarover gevonden: Mag ik rijden als mijn rijbewijs is ingevorderd? Rijden is strafbaar, u heeft immers geen rijbewijs. U kunt dan ook als u betrapt wordt een boete of zelfs een gevangenisstraf invoeren. Dit geldt niet alleen voor een auto maar voor elk gemotoriseerd voertuig dus ook een brommer of een tractor.

Bronnen:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/...

Nee dat mag niet, want die vergunning is ook een rijbewijs geworden, alleen hoefde de ouderen het niet te halen dmv een certificaat wat een tijd is geweest maar kregen die gewoon.Nu moet iedereen het halen net zoals een auto rijbewijs

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100