Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik buiten de bebouwde kom met een brommer kom, moet ik dan ook over het fietspad waar alleen een op het bord een wit fietsje staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het bord dat je hebt bijgevoegd is een fietspad en geen fiets/bromfietspad. Gewoonlijk ligt er buiten de bebouwde kom een fiets/bromfietspad. Te herkennen aan een blauw bord met een witte fiets en bromfiets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, buiten de bebouwde kom moet je als brommer op dat fietspad rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als ik dan op de bovenkant van de pagina lees: ''Met een bromfiets of een bromscooter mag u niet op een fietspad rijden. Met een snorfiets of een snorscooter wel.'' begin ik al te twijfelen? Als ik dan daaronder dit lees:
''Buiten de bebouwde kom, waar auto’s sneller rijden dan 50 kilometer per uur, moet wel op het fietspad rijden.''
Maar staat dat bord met alleen het fietsje er dan, of ook met de brommer erop?
Buiten de bebouwde kom moet men altijd op het fietspad rijden als die aanwezig is...ik neem aan aan dat je niet met een blauw plaatje rijd..en dus een helm draagt...met blauw plaatje moet men altijd op fietspad rijden..als die aanwezig is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding