Mijn brommer is orgineel en rijdt 50 a 55 km/h, terwijl 45 km/h maar is toegestaan. Kan ik hier een bekeuring voor krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Nee, daar geven ze geen bekeuring voor, dat ie dat kan. Als jij niets aan je brommer gewijzigd hebt tenminste. Je moet je overigens wel overal aan de maximumsnelheid houden ook al kun je harder. Daar kun je wel voor beboet worden.
Met name de maximumsnelheid op (brom)fietspaden in de bebouwde kom is laag, 30km/u. Dan moeten ze je wel meten trouwens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens, als die 50-55 kilometer op je teller is, rijdt je in de praktijk altijd iets minder. Die tellers zijn altijd een beetje optimistisch.
Het gaat niet om de snelheid die een brommer kan bereiken, het gaat om het vermogen dat de brommer levert.

Bereikt de brommer met het maximale vermogen een snelheid die hoger ligt dan de toegestane snelheid is er niets aan de hand, is het vermogen hoger dan heb je toch een probleem.

Rij je sneller dan de toegestane snelheid dan krijg je wel een bekeuring voor de snelheidsovertreding en gegarandeerd een bezoek aan de rollerbank om het vermogen te controleren.

Toegevoegd na 1 minuut:
rectificatie:

maximale vermogen =

maximale toegestane vermogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op. De rollenbank. Dat zegt theodb toch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de rollenbank zitten rollen. Hoe sneller je deze kunt laten draaien, hoe groter het vermogen.