als het goed is heb je je scooter naar een erkend sloopbedrijf gebracht. vervolgens krijg je een vrijwaringsbewijs. bewaar dit goed. de sloper geeft vervolgens online aan de rdw door dat de scooter gesloopt wordt. daarna ben je niet meer verantwoordelijk.

als de scooter nog op je naam staat is er kennelijk iets mis gegaan. ga dus terug naar de sloper om dit te regelen.

doe je niks, dan blijf je verantwoordelijk voor de scooter. de scooter moet dan ook verzekerd blijven. de rdw voert nl registercontroles uit en kan boetes uitdelen als je scooter niet verzekerd is.

in het ergste geval heeft de sloper de scooter weer op de weg gebracht en rijdt er iemand onder jouw naam rondt. dit kan grote problemen opleveren. onderneem dus zo snel mogelijk actie!
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vandaar ook "vrijwaringsbewijs". Dat bewijs dient om jou te vrijwaren van toestanden (zoals boetes) die de nieuwe eigenaar veroorzaakt. Met dat briefje kun je dus aantonen dat jij de scooter niet meer had na een bepaalde datum.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
tenzij je dus geen vrijwaringsbewijs hebt.