Als jij in het bezit bent van een geldig rijbewijs wel, het voertuig wordt verzekerd op kenteken, niet op naam. Er kan wel een hoger eigen risico gerekend worden als jij jonger bent dan de verzekerde en deze niet aangegeven heeft, dat jij de hoofdbestuurder bent, maar in dit geval rij je dus niet onverzekerd rond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gesproken wel. De verzekering staat immers geregistreerd bij het rdw op basis van het kenteken.

Nu zijn scooterverzekeringen betrekkelijk bijzonder. Door de hoge schadelast en het voortdurend goedkoop verzekeringen op naam van de ouders hebben de meeste maatschappijen de clausule op hun polisbladen staan dat de scooter alleen verzekerd is als er iemand op de scooter rijdt die tenminste ouder is dan de regelmatige bestuurder (zie polis). Eventuele schade wordt betaald door de verzekeraar maar wanneer de regelmatige bestuurder jonger was dan op de polis vermeld heeft de maatschappij vorderingsrecht bij de veroorzaker van de schade.

Uitzonderingen zijn bezorgscooters (uiteraard door de verzekeringsmaatschappij geregistreerd als zakelijke scooter)