Het ligt er een beetje aan. Een Vespa is een echt luxeproduct van een luxemerk, daarom zal je het eerste jaar of eerste 2 jaar wat meer afschrijven ten opzichte van andere scooters die wat minder duur zijn. En als je al een tweedehands Vespa koopt is de kop er al vanaf.

Aan de andere kant is de restwaarde van een Vespa vaak hoger (want Vespa, luxeproduct) en zijn er meer mensen die zo'n ding willen hebben.