Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn gaskabel voor de tomos flexer krijg ik niet meer op de juiste manier erop. het lijkt net alsof deze nu te kort is. de brommer blijft gas geven?

de gashendel gaat ook niet meer helemaal open omdat de gaskabel te strak staat. met afstellen alleen lukt het ook niet, wel een klein beetje maar de brommer blijft gas geven. moet ik nu een nieuwe gaskabel monteren die langer is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Controleer goed of de mantel van de kabel diep genoeg in de kommetjes valt (meestal valt het kraagje tot op 1 mm na naar binnen). Zo ja dan kan het probleem nog bij de gasschuif in de carburateur zitten. Soms kan het kogeltje aan het einde van de kabel net iets te groot zijn voor de uitsparing waar hij in moet vallen. Hij moet wel bijna een cm naar binnen vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij kabels is de het lengteverschil tussen binnen- en buitenkabel essentieel. Hier lijkt mij de oplossing om je buitenkabel iets in te korten om zo weer ruimte te krijgen op je binnenkabel. Deze kun je met de wartel op je carburateur dan weer stellen. Ook kun je natuurlijk een langere binnenkabel kopen. In alle gevallen moet je toch de gaskabel demonteren en weer monteren. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding