Mijn brommer die normaal 50 km/h gaat met een 2e persoon achterop nog net niet 40 km/h waar kan dit aan liggen?

Zoals de titel al zegt gaat mijn brommer maar maximaal 40 km/h als ik iemand achterop heb. Als ik in mijn eentje rijd dan ga ik wel 50 km/h. Dit is best vervelend aangezien ik het verkeer achter mij hierdoor hinder.
Enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Aangezien je brommer meer gewicht moet dragen, zal deze automatisch trager gaan rijden.

Mogelijk is de ontsteking en/of de benzinetoevoer nier optimaal afgesteld. Je zult inderdaad met twee personen op de brommer meer vermogen nodig hebben dan wanneer je er allen op zit. Als alles goed (optimaal) afgesteld is, mag dat wel een paar procenten schelen, maar toch geen twintig, zoals jij aangeeft.

Waarschijnlijk is de sproeier iets te klein

begrenst op de uitlaat misschien ? Een buisje in de uitlaat gelast en die moet je eruit halen ( dan kan je ongeveer 10 kmh harder rijden , maar dat mag niet hoger worden als toegelaten ,anders krijg je een boete )

Zet op het motorblok een kleiner tandwiel op . dan loopt de brommer iets langzamer maar heeft jou brommer wel meer trekkracht . Anders moet je jou brommer iets laten opvoeren . Maar denk dan wel aan de max snelheid .

Als de de snelheid over langere tijd langzaam afgenomen, is kan dit bij een 2tact brommer ook komen omdat de uitlaat verstopt raakt, door koolaanslag Vaak klinkt het geluid dan ook wat gesmoord

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100