mag je in Belgie met een scooter op het fietspad rijden of moet je op de weg rijden?

ik ging met de scooter naar belgie en wist niet precies de regels of je op de weg moet of op het fietspad

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Op de bron staat:

-Wanneer er een fietspad aanwezig is, moeten ook snorfietsen hiervan gebruikmaken.
-Op wegen met een maximumsnelheid tot50 km/hmogen bromfietsen zowel op het fietspad als op de rijbaan rijden.
-Op wegen waar sneller dan50 km/hgereden mag worden, moeten bromfietsen het fietspad gebruiken indien dit aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bent verplicht om op de weg te rijden met een scooter, dus niet op een fietspad. Je mag alleen niet op de autosnelweg rijden met een scooter...