Lijkt me niet, op de vouwlijnen zal hij dan makkelijk in kunnen klappen bij een val en je hoofd ernstig kunnen beschadigen, zal (denk ik) dus nooit een goedgekeurde helm kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vanwege de veiligheid is een helm onderandere steving, vormvast en dik 'gevoerd' zodat de helmen goedgekeurd zijn.

een wollen muts beschermd bv ook niet beter omdat het in tegenstellen van een helm bij val van enorme hoogte niet kapot gaat.

opvouwbare helmen bestaan wel degelijk, maar mij is het niet bekend of deze ook goedgekeurd zijn (uitgaande van de maatstaven zoals we die hier kennen)