Waarom is de uitlaat oververhit?

Ik heb een vespa ciao uit het jaar 1975 ongeveer. Deze staat al een jaar stil in de stal (vorige zomer wel gewoon 5 of 6 keer mee gereden, prima!).
Ik startte hem vandaag en dit was ook geen probleem. Echter na zo'n 30 seconde merkte ik op dat de uitlaat heel heet was geworden. Zo heet dat hij begon te roken(niet de rook uit de uitlaat maar er kwam echt rook vanaf).
Het gaat om het begin van de uitlaat vlak na de motor.
Weet iemand hoe het kan dat deze zo ontzettend heet word in zo'n korte tijd?
En hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Zo dichtbij de motor is het normaal dat de uitlaat erg heet wordt.
Als hij lang stil gestaan heeft en er wat stof of ander vuil aan zit ruik je dat, het verbrand dan
Als bij de volgende rit zal het waarschijnlijk al minder zijn