Hoe kun je je voorbereiden op een AM examen (examen voor scooterrijbewijs)?

Ik ben nu 15 jaar oud, ik wil me alvast voorbereiden op de theorie en het examen want ik moet het zelf betalen en ik heb geen zin om herkansing kosten te betalen.

Wat is een goede voorbereiding op de theorie, wat voor het examen? Heeft iemand misschien nog een goede maar goedkope rijschool in Tilburg en omstreken, dus ook Berkel-Enschot, Oisterwijk, Udenhout enz.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb het boek wegwijzer in het verkeer voor de bromfiets, is dit een goed boek?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Alvast wat tips voor de theorie van de site www.wegrijden.nl. Uiteraard maakt deze commerciele site eclame voor de eigen producten, maar daar moet je maar overheen lezen. Er staat ook een gratis AM-theorie-examen op en (tegen betaling) nog meer. Onderschat de theorie niet, er zakken veel mensen op. Waarschijnlijk omdat ze de methode "plaatjes leren" hebben gevolgd in plaats van verkeersregels leren en daarna pas die kennis hebben getoetst op de plaatjes. Veel en vaak oefenen, is mijn advies.

"10 TIPS OM TE SLA­GEN VOOR HET CBR THE­O­RIE EXA­MEN
(...)

Tip #1: Bereid je goed voor op het theorie-examen!
(...)
Bedenk wanneer je het examen wilt doen en reserveer het examen al vast. (...) Het vaststellen van het theorie-examen heeft als voordeel dat je naar deze datum kunt toewerken. (...)

Tip #2: Begin met het leren van de theorie
(...)
De lesstof van het CBR bestaat uit verschillende rubrieken die zijn beschreven in de vorm van hoofdstukken. (...)
Houd ook een notities bij van onderwerpen of regels die je moeilijk vindt. Hoe vaker je de moeilijke dingen terugleest, hoe makkelijker je het kunt onthouden. (...)

Tip #3: Neem de tijd om de stof te kunnen leren en oefenen

(...)Neem hier echt ruim de tijd voor, het liefst enkele weken. Neem tijdens het leren regelmatig rust. (...)

Tip #4: Oefen met de stof in de praktijk
(...)

Tip #5: Leer van je fouten

Wat je (...) niet moet doen, is de moeilijke dingen minder goed leren omdat je het misschien minder leuk vindt.

Noteer welke onderdelen je moeilijk vindt of bij welke onderwerpen je veel fouten maakt. Vraag een vriend of familielid of deze je over deze onderwerpen kan overhoren. Schrijf altijd al je fouten op, dan kun je deze later nog herhalen! Herhalen is een belangrijk onderdeel van het voorbereiden voor je theorie-examen.

Tip #6: Heb vertrouwen in jezelf

(...) Als het goed is, heb je de tijd genomen om de theorie onder de knie te krijgen. (...) Er zijn talloze oefenmaterialen die jou helpen bij het slagen (...).

Tip #7: Herhaal de theorie

(...). Lees de samenvattingen van alle hoofdstukken vaak door en lees de lastige onderdelen vaak door. Ook je notities doorlezen is belangrijk!

Tip #8: Controleer je kennis door het maken van theorie-examens
(...)

Tip #9: Onderschat het examen niet
(...)

Tip #10: De dag van het examen: jij gaat slagen!
Heb je tip 1 tot en met 9 opgevolgd? Dan ga jij slagen!(...)"
Computoon