radiator van mijn scooter was leeg en motor was oververhit en is tijdens het rijden ineens uitgeslagen, wat kan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

Nou dat je radiator leeg is. Deze zorgt voor de koeling van de motor, als daar niks meer inzit, oververhit de motor en slaat die uit. Bijvullen dus en controleren op lekkage!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als een vastloper. De zuiger zit vast aan de cilinderwand.

Toegevoegd na 12 minuten:
En dat is dus de oorzaak van het afslaan van de motor.
11 jaar geleden
oververhitting, hopen dat je geen permanente schade heb opgelopen.
niet meer proberen te starten. vul eens koelvloeistof bij en probeer lekkage te vinden. probeer je scooter weer te starten.
komt er veel witte rook uit je uitlaat en je koelvloeistof verdwijnt weer, dan is de koppakking lek. deze laten vervangen.

suc6