Hoeveel benzine verbruikt een brommer?

Hoeveel benzine verbruikt een brommer (geel kenteken) Ik bedoel dus 1:... en hoeveel liter gaat er ongeveer in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.7K

Antwoorden (3)

Gemiddeld 1:40 en er gaat iets van 3 1/2 liter in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan, een scooter met traploze transmissie rijdt altijd op maximaal toerental. Verbruik is dan 1:15
Als je een brommer met versnellingen hebt of een ouderwetse automaat zal het naar de 1:30 à 40 gaan.
Met een 4-takt zal het ongeveer 20% zuiniger gaan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kan geen antwoord op gegeven worden !!

Omdat elke brommer of scooter anders is !!

Sommige hebben een 3 liter tank en er zijn zelfs brommers die een 20 liter tank hebben

En het brandstof verbruik idem dito

Ligt aan de brommer/scooter

Is hij standaard of zit er al een Andere uitlaat op ?

Hoe is hij ingereden hoe oud is de 2 wieler hoeveel km is er mee gereden?

Hoe rijd de bestuurder er mee!

Oftewel ergens tussen de 1 op 10 tot 1 of 40

Dat geld voor zowel scooters of brommers schakel of automaat