Als we een nieuwe accu plaatsen op een BTC Riva kunnen we dan gelijk starten met Elektrische start. Want beide electrische en kickstart doet het niet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ja, een nieuwe accu is al opgeladen. Dus elektrisch starten kan meteen, maar dat wil niet zeggen dat de motor gelijk aanslaat.......
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Merk op: niet alle accu's zijn gezuurd en opgeladen bij koop, en je kunt er (zonder meting) sowieso niet vanuit gaan dat de accu voldoende geladen is om mee te kunnen starten. Daarbij, soms is een accu die je eerst zelf nog met zuur moet vullen en dan moet laden met een druppellader/accustation de beste optie. Informeer bij de dealer; vaak willen ze best even de accu voor je uitpakken, zuren en opladen als je dat zelf niet kunt (of geen laadstation hebt).