Moet je nu ook een medische rijtest afleggen, voor een bromfietsrijbewijs?

Ik heb nu na een 5-jarig traject en 6000 euro verder eindelijk mijn medische rijtest doorstaan. Reden hiervan is mede omdat ik een paar jaar brommobiel heb gereden en dit rijbewijs heb kunnen halen, toen het nog alleen praktijk was.
Een vriend van mij zit nu in hetzelfde traject, maar nu is bromfietsrijbewijs ook praktijk. Nu is dus mijn vraag of hier ook een rijtest bij komt? Ik heb jarenlang vol ellende moeten doorstaan, om eindelijk tot dit punt te komen en ik zou het hem ook zo gunnen, maar op dit punt denk ik dat hij net als mij de rijtest niet meteen door komt en een paar jaar brommer/brommobiel ervaring dit inorde kunnen maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vandaar ook mijn vraag, of ze bij het CBR ook een medische rijtest afleggen voor het bromfiets rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt voor het rijbewijs AM géén "eigen verklaring" nodig.
Als jij kan laten zien dat je het voertuig tijdens het praktijk-examen binnen de opdrachten en het verkeer voldoende beheerst is dit voldoende (uiteraard na het behalen van het theorie-examen)
Na behalen van het rijbewijs AM, mag je dan op een snorfiets, bromfiets of in een brommobiel rijden.
Zie ook de bron.