waar zit de carburatuur?

m,n brommer start niet en er zit een nieuwe accu in en ook de sjook is schoongemaakt nu zeggen ze dat de carburatuur schoongemaakt moet worden maar waar zit dit?
en hoe doe ik dat?

Toegevoegd na 6 uur:
het gaat om een tomos revival

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

De carburator zit tegen je cilinder (Dat ding met die koelribbeltjes) gemonteerd. Op onderstaande foto kun je het zien. Om de carburator te reinigen moet je hem demonteren en met perslucht schoonmaken en de sproeiers doorblazen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is duidelijk ik kan er wat mee vooral met de foto erbij

Andere antwoorden (1)

De carburateur is het apparaat dat benzine met lucht mengt.
De choke is de klep die de luchttoevoer van de carburateur afsluit, je vindt dus de carburateur direct bij de luchtinlaat van de motor.
De benzineleiding, de gaskabel en de chokekabel zijn op dit onderdeel aangesloten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Om een carburateur schoon te maken moet je hem demonteren, als je daar geen ervaring mee hebt dan zou ik dat over laten aan iemand die dat vaker gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plusje voor je toevoeging ; als je al niet weet waar het voor dient en hoe het in elkaar zit, zou ik het niet zelf uit elkaar peuteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Correct. Er zijn uiteindelijk sites met meer kennis van zaken.