Vanaf welke snelheid krijg je met je brommer een boete op de rollerbank?

iedereen zecht hier iets anders over.
En het zou fijn zijn als iemand ook wist wat dan de boetes zijn en vanaf wanneer je je kentekenpapieren kwijt raakt.
gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.2K

Het beste antwoord

Dat is terug te vinden op de site van het openbaar ministerie.

Dat hangt af van de rollerbank.
Bij de Dynostar, in principe strafbaar vanaf een gemeten snelheid van 60km/u. Voor een rollerbank van het type Sneep moet de gemeten snelheid nog met 6 km/u verlaagd worden (dus er moet tenminste 66 km/u gemeten worden). Dit laatste om rechtsongelijkheid tussen meting met de verschillende merken rollerbanken te voorkomen

Hoe komt men aan die 60 km per uur?

60 km/u gemeten
- 6 km/u correctie rollerbank (10% tenminste 5 km/h)
- 45 constructiesnelheid van een brommer
- 5 vaste marge op de constructiesnelheid
4 km/u overschrijding

En dat is de minimale overschrijding waarbij men tot vervolging overgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Toen ik op de rollerbank stond zeiden ze vanaf 60.

maar op de "iets" officiele sites staat dat 45 tot 50 km/h gedoogd word, en dat er na die snelheid toch echt maatregelen genomen worden

Maar uit ervaring weet ik te zeggen dat ze pas vanaf de 60 km/h actie ondernemen.
Zo ben ik zelf eens op de rollerbank beland, toen liep mijn Derbi netjes 53 km/h, en zeiden ze dat ze vanaf de 60 begonnen met uitschrijven. Ook zag ik ooit op televisie een programma, waarin ze een rollerbank filmden. daarop liep een scooter 61 km/h en ook dat werd op dat moment gedoogd.

Overigens hoor ik ook veel verschillende dingen met hoe hoog de boetes zijn, en wanneer dat hij in beslag genomen word.

Maar wanneer die van jou 59 km/h rijd, is er geen probleem.

Als je het gewoon voor op de weg bedoelt, dan kun je al een boete krijgen als je ongeveer 3-5 km/h te hard rijd,
en al helemaal bij de flitsers,