Nee. Een parkeerplaats die bestemd is voor personenauto's is niet bestemd voor bromfietsen.

In artikel 27 van het RVV staat dat fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad, in de berm, of op andere daarvoor bestemde plaatsen.

Toegevoegd na 17 uur:
Voor wat betreft dat parkeren op de stoep: je mag natuurlijk niet het overige verkeer hinderen, ook het voetverkeer niet. Dus wel netjes aan de kant plaatsen of anders in de berm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
prima antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geheel tevreden met dit antwoord en zal dit bij politie laten lezen want op het bureau Uithoorn, wist men geen antwoord op mijn vraag.
Rembem, bedankt.

Andere antwoorden (4)

ja, je moet wel betalen als dat van toepassing is op die parkeerplaats.

Toegevoegd na 28 seconden:
het is een "parkeer" plaats, geen auto-parkeerplaats..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag wel als er geen speciale {brom}fietsparkeerplek/garage in de buurt is.
En inderdaad moet je wel betalen.
Alleen waar leg je je parkeerkaartje neer??????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag maar zoals hierboven al vermeld moet je dan wel betalen. In veel gemeenten (muv de badplaatsen) is het gedoogd om je bromscooter / motor buiten de parkeerplaats te stallen bijv. op het troittoir (het spreekt natuurlijk voor zich dat deze niet in de weg mag staan). Het voordeel hiervan is dat je dan ook geen parkeergeld hoeft te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het mag niet. In de Wet staat heel duidelijk dat parkeerverboden allèèn op motorvoertuigen van toepassing zijn - en vandaar dat 4-wielige invalidenvoertuigen van 1,10 breedte altijd NAAST de parkeerplaats op het trottoir worden geparkeerd. Je zult ze daar vast wel eens hebben zien staan! (na de boete dus)
Wat wel mogelijk is is dat sommige gemeentelijke parkeerwachters een oogje toeknijpen maar autobezitters die een bromfiets "verplaatsen" omdat ze weten dat zij in hun recht staan gaan daar lang niet altijd even zachtzinnig mee om en vergissen zich ook wel eens in een motorfiets.