hoe kun je een puch mv50 uit 1974 met 3 versnellingen een beetje opvoeren?

heb een puch mv50 maar hij gaat maar 40 weet iemand een manier om hem iets harder te maken zeg maar 45/50 km/u?
en hem voorderest zo orgineel mogelijk te laten

Weet jij het antwoord?

/2500

Alles een keer goed schoonmaken en smeren kan al een hoop schelen. Als iets goed vies is heeft het meer wrijving en dit verlies je in vermogen.

Een beetje opvoeren kan het makkelijkst door de bocht te vervangen door een 32mm exemplaar. Dan een Kreidlerpijp er achter en je hebt al zo een snelheidswinst van 5 km. De carburateur is standaard 10 mm maar die is uit te boren tot 14 a 15 mm, niet verder gaan anders ga je door de wand heen. Anders is een Bing 15 mm aan te raden hoewel het luchtfilter dan niet meer goed past. In- en uitlaatpoort kun je ook nog vergroten en vergeet niet de cilinderkop af te vlakken voor een hogere compressie. Je zult nu merken dat je te veel toeren gaat maken maar dat is te ondervangen door je tandwielen aan te passen. Voor zit standaard 12 en achter 36, dit moet je veranderen in 14/28 Bij het stoplicht zul je dan als sloomste optrekken maar dat haal je later makkelijk in, een top van tegen de 80 is dan zeker haalbaar, met de geforceerde koeling krijg je ook niet snel een vastloper. Maar pas op, opvoeren is verslavend, begin er niet aan!

Bronnen:
vroeger

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100