Scooter is moeilijk op standaard zetten ?

Hallo, ik heb een speedfight 3 en heb best wel moeite om mijn scooter op zijn standaard te zetten, het lukt me wel maar wel na 3 keer ofzo. Ik ben niet bepaald slap, maar het gaat wel een beetje moeizaam, en ik weet niet waar het aan ligt.. Doe ik het op een verkeerde manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.2K

Het beste antwoord

zijstandaard kopen! dan is het net zo simpel als een fiets ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je gaat naast je scooter staan en je houwt met je ene hand het stuur vast en je andere hand het achter spoilertje en dan zet je 1 voet op de standaard dat is links of recht hangt ervan af welke kant je staat en dan zet je met je voet druk op de standaard tot ie op de grond komt en dan duw je door met je voet en tergelijk trek je de scooter mee naar achter in 1 vloeiende beweging en zo moet ie op de standaard zo is het mij ook uitgelegd bij een scooterzaak en het werkt prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Als ik te hard op mijn stuur houw, krijg ik zere handen.
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryo een rare reactie
Bordensteker
7 jaar geleden
Serious78 gaf het goede antwoord, ook al zag de vraagsteller dat anders. Zorg dat beide poten van de middenstandaard de grond raken, en trek dan de scooter aan de zijkant van het zadel omhoog, waarbij je tegelijk vooral met de voet die op de standaard leunt de standaard krachtig naar beneden duwt. Bij veel scooters en motoren is er wel iets waar je aan kunt tillen: een soort handgreep, of een beugel of bagagerekje achterop.
Je moet niet aan het stuur de scooter naar achteren rukken, dat werkt niet goed. https://youtu.be/OwXZyJSPkx4 Goed uitgelegd en in beeld gebracht. Deze man is vrij lang en staat daarom nogal gebogen, maar voor een kleinere berijder werkt het dus des te beter om de rechtervoet en rechterhand eerst goed te plaatsen, en dan die voet en hand van elkaar weg te bewegen. https://youtu.be/pulgKDpkaxo Deze dame doet het goed, maar beweert dan dat ze dénkt dat je het ook wel kunt doen met twéé handen aan het stuur. Nee dus.
De éne linkerhand aan het stuur moet zelfs niet echt kracht zetten. Het is de rechterhand die het frame of het zadel optilt terwijl de rechtervoet de standaard krachtig naar beneden drukt. De middenstandaard heeft namelijk meestal een speciaal gevormd uitsteeksel waarmee je in feite met je voet en de standaard de scooter van de grond af drukt zodat de scooter van achteren gemakkelijk wat van de grond getild kan worden. https://youtu.be/NG4ULxp5MBo Goed. https://youtu.be/t6TGuO03wHM Beste video. Deze video helpt niet echt: https://youtu.be/QpcKoaUdL8Y . Behalve dan dat-ie wél goed laat zien waarom het veel mensen totaal niet lukt! Plaatjes zonder praatjes: https://youtu.be/It0FN-APurM. Goed beschreven: “Ik ben zelf echt niet de sportiefste en ik ben al helemaal niet sterk maar toch krijg ik hem er makkelijk op. Ik zal even kijken of ik uit kan leggen hoe.
Nouja, je stapt af, je staat er dan dus naast aan de linkerkant. Dan pak je met je linkerhand het handvat vast, met je rechterhand pak je het bagagerekje vast. Je rechtervoet zet je op de standaard, dan druk je die voet naar beneden terwijl je met je rechterhand de scooter aan het bagagerekje wat omhoog helpt, en dan staat hij er zo op. Kost helemaal geen moeite en dat moet je zeker lukken.”
Bron: reactie 47 op http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/sym-fiddle-scooter-122329.25.html