Hoe ontstop ik de leidingen van een puch maxi?

Hij wik niet meer starten als ik ren klinkt hij wel goed maar slaat niet aan. Dus ik denk dat er roest of dergelijke is losgekomen in de tank en in de leidingen is gaan zitten. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wil weten hoe ik de rommel uit mijn leidingen krijg

Antwoorden (1)

Het is zeer onwaarschijnlijk dat de benzineleiding is verstopt.
Maar dit kun je controleren door de het slangetje van de benzinetoevoer aan de carburator lost te maken en te kijken of benzine uit het slangetje loopt.

Ik zou eens beginnen met de bougie uit te bouwen en schoon en droog te maken, en dan kijken of hij vonkt.

Doet hij dat, dan de bougie inbouwen en de brommer starten.
Als je de brommer aanduwt, met de brommer rennen met de gashendel helemaal open. Dus volgas. Dan is de kans dat hij start het grootste.

Heb je wel benzine in je tank?
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De tank zit bijna vol met meng dus dat zit goed maar zal morgen is kijken bedankt voor je antwoord. Maar 1 ding als ik dat slangetje los haal loopt de benzine er dan snel uit. Of kan ik makkelijk het slangetje terug doen
Bordensteker
8 jaar geleden
Als er troep in onderin de tank zou zitten, of in de leiding, dan zou de brommer bij de laatste rit al zijn gaan inhouden.
Als de brommer vorige keer normaal gelopen heeft en nu ineens niet meer wil starten, zou dat natuurlijk theoretisch nog steeds aan een verstopte leiding kunnen liggen, maar dan denk ook ik eerder aan een andere oorzaak. Tijdens stilstand kan de benzine gemakkelijk toch nog langs een verstopping doorsijpelen, dus ik zie dat van die verstopping niet zo zitten. Hoe lang is het geleden dat de brommer de vorige keer gereden heeft? En was dat zonder problemen?
Als benzine heel lang stilstaat, zeker die in de carburateur, dan verdampen de meest vluchtige bestanddelen en blijft er een vloeistof over die niet echt de beste eigenschappen heeft om tijdens een koude start de motor weer aan te laten slaan. het zou dan nodig kunnen zijn om dat restant uit de vlotterkamer te deppen, zodat je met een niet ingedampte benzine begint te starten. Misschien is de hele tankinhoud wel over zijn datum heen? Een paar glazen flessen aftappen en er een deel vers getankte brandstof in gooien zou dan verbetering kunnen geven. Geen flessen met plastic dop! Als je toch eerst het doorlopen van de brandstof wilt controleren: het loopt best vlot uit zo’n slangetje, dus hou er een bekertje of glazen bakje of zo onder (beter geen automaatbeker want sommige plasticsoorten lossen op of worden zacht in benzine) maar het is dan ook de bedoeling om het slangetje bij de aansluiting op de carburateur los te nemen terwijl het brandstofkraantje onderaan de tank gesloten is. Als je dan even de kraan open zet moet het er vlot uitstromen. Laten we zeggen 1 beker van 180 ml vol in 5 seconden of zo. Maar ook ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat daar het probleem zit. Als hij de vorige keer nog reed en dat is niet lang geleden, dan moet hij nu weer willen starten.
Koude start is met choke uitgetrokken en weinig gas.
Warme start of na het verzuipen door mislukte startpogingen doe je inderdaad volgas en dan ook helemaal opengedraaid houden tot-ie aanspringt. En dan geen choke gebruiken. Maar je zou het zaterdag gaan proberen. Lukte het, of wat waren je bevindingen?