Heeft iemand tips voor het leren voor mijn theorie??

ik haal de hele tijd 12-18 fouten en dat was voordat ik gezakt was voor mijn theorie vorige maand ook -.- nu is mijn volgende theorie op volgende week donderdag en ik zou het heel erg graag willen halen! ik heb een programma op mijn computer staan met toetsen, een boekje met toetsen en stof om te leren en een boekje met alleen toetsen.

Toegevoegd na 1 uur:
het is wel voor de bromfiets als sommige mensen dat niet begrijpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

leer niet te lang achter elkaar, geef je hersenen eventjes de tijd om het een en ander te verwerken tussendoor.

dus: 20 minuten leren, 10 minuten pauze en dan weer 20 minuten leren.

werkt voor mij altijd best goed
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed

Andere antwoorden (6)

leren waarom je die fouten maakt misschien zit er een hiaat in juist dat regeltje dat je niet goed kent
en bedenk dat je op het examen niet moet denken hier kan ik beter nog voorlangs gaan
ze gaan altijd uit van de strakke regel al lijkt het op de foto
soms schijnbaar veiliger om niet te stoppen of door te rijden o.i.d dus niet inschatten maar stick to the rules
12 jaar geleden
Wat ik je kan aanraden is logisch nadenken. Doe alsof je zelf in de auto zit en bedenk dan, wat jij op dat moment zou doen. Tenniste dat had ik gedaan toen ik theorie had. En vooral goed lezen. Je hebt ook cd waarop je op kan oefenen. Hierdoor had ik mijn theorie in een keer gehaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mij heeft geholpen was het maken van veel proefexamens uit een boek. Daarna nakijken en de theorie nog eens goed doorlezen van de vragen die je fout hebt. Op deze manier maak je je de stof meer eigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan theorielessen. Klinkt dom, maar het helpt echt wanneer je het lastig vindt. Ik heb het gedaan voor mijn autotheorie, maar er zijn waarschijnlijk ook wel voor de theorie voor de bromfiets. Wat we in zo'n les deden, was een proefexamen maken. Daarna gingen we de hele toets langs en elke vraag waar ook maar één iemand een fout had, werd beantwoord. Vaak vertelde de docent ook nog extra dingen die je anders nooit te horen zou krijgen en hij herhaalde sommige belangrijke dingen zo vaak, dat je het blijft onthouden. Dit was heel fijn, want op die manier haalde ik wel gemakkelijk mijn theorie! Ik zou zeker even kijken of zo'n theorieles bij jou in de buurt gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer naast alle bovengenoemde goede tips ook eens om bij de foto's met verkeerssituaties een kruispunt of weg uit je woonplaats te bedenken dat op de plaatjes lijkt. Stel je voor dat jij op dat voor jou bekende kruispunt staat en jij de brommer bent die daar staat. Wat zou jij doen als je daar stond, wie zou je voorrang geven?Dan gaat de situatie meer leven en komt het dichter bij de praktijk dan alles die theoretische situaties. Ook is het handig om bij foute antwoorden goed te kijken waarom het fout is en wat de reden is dat jij dat foute antwoord gaf. Dan leer je van je fouten en krijg je meer inzicht in hoe die vragen in elkaar zitten en in de logica van verkeersregels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toetsen maken maken en maken. Al de fouten bestuderen die je vaak fout maakt en proberen te begrijpen waarom het fout is. Als je tijdens oefenen al de mis ingaat met toetsen, dan is het vaak ook met de echte examen. Bestudeer de stof ook goed.