iemand van 16 zonder rijbewijs rijd op een snor brommer.. je word aangehouden wat voor boete/straf word er dan gegeven?

van iemand hoorde ik dat je 2 keer een boete krijgt.. en dat de 3e keer je snor brommer word afgepakt.
weer een ander vertelde dat je dan je snor brommer kwijt ben en je mag dan geen rijbewijs meer halen voor je scooter ook.

Hoe zit dat precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe het maar gewoon niet, 1 foutje en je kan je leven lang betalen aan een slachtoffer, het hoeft ook niet eens jouw foutje te zijn.

Antwoorden (2)

Op een scooterforum stond dat je een boete krijgt à €190 en dat je brommer in beslag genomen kan worden. Bij een ongeluk is de bestuurder dan ook enorm de l*l omdat de verzekering niks uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=227985
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tering, was paar maanden nog 160 euro
Het rijden zonder rijbewijs betekend ook dat je onverzekerd rijd. Misschien denk je, ach die boete daar neem ik het risico voor. Als je een aanrijding maakt moet je alle schade zelf betalen. Je krijgt inderdaad ook problemen met je rijbewijs halen.