brommer wil niet starten vonk is goed benzine is goed kan er iets mis zijn met krukas of krukas lagers brommer heeft veel km gelopen?

Heb ergens gelezen dat er dan geen vacuum ontstaat waardoor motor geen benzine krijgt kan iemand dit uitleggen en is dit duur om te herstellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
52.4K

Antwoorden (4)

Kan zijn dat er geen voldoende compressie meer wordt opgebouwd. Kan ontstaan door slijtage aan/van de ciilinder(wand). Een overmaat zuiger kan soms oplossing bieden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het aan je compressie ligt kun je dat voelen aan je kickstarter. Daar trap je dan heel makkelijk doorheen. weinig weerstand. Maar als hij niet wil starten kan dat natuurlijk veel meer oorzaken hebben. Als het aan je cilinder ligt kun je hem laten uithonen en er een iets grotere zuiger in doen. En of dat duur is? In mijn tijd was dat best prijzig ja (14 jaar geleden) dus dat zal nu ook nog wel prijzig zijn. Alhoewel je daar ook altijd mannetjes voor hebt die het voor weinig kunnen. Maar ik zou eerst even je compressie testen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eerst even of de ontsteking goed op tijd staat .
Hij kan wel goed vonken maar dat wil niet zeggen dat de vonk niet op het juiste moment vonkt .
En als jou krukas en lagers versleten zijn dan moet hij nog wel starten .
Of als hij bijna geen compressie meer heeft dan moet je de zuigerveren vernieuwen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
test je systeem even op de volgende manier:

verwijder je bougie, houd je vinger op het bougiegat en laat iemand de motor aankicken.
kun je je vinger zonder moeite op het gat houden dan heb je compressieverlies, je cilinder moet er dan af om het beter te kijken.

vinger wordt er af gedrukt, goed, volgende stap.
gooi een (heel) klein scheutje benzine in je cilinder en draai de bougie snel terug.

nu kicken, 2 mogelijkheden:

1. hij start na een paar kicks en loopt even, je moet het in de benzine toevoer zoeken.
2. hij start niet, je moet het in het ontstekingssysteem / tijdstip zoeken.